Tworzenie ebooków

Projektowanie i tworzenie e-booków

Doskonałe publikacje cyfrowe.

Ebook, książka cyfrowa

Ebook to publikacja cyfrowa i jak przystało na produkty cyfrowe, można utworzyć go na wiele sposobów. W sieci dostępne są różne narzędzia umożliwiające w prosty i łatwy sposób dokonanie konwersji ebooka z pliku np. programu Microsoft Word. Istnieją również mocno zaawansowane programy służące specjalnie do projektowania i tworzenia publikacji cyfrowych, jak program Adobe InDesign czy Sigil. Za pomocą tych narzędzi i programów zbudujemy ebooka. Jednak czy budując ebooka wykorzystamy wszystkie jego możliwości?

Odpowiednio zaprojektowana i zbudowana publikacja cyfrowa może w znacznym stopniu przyczynić się do budowania własnego biznesu w Internecie. Wszystko zależy od celu, strategii, umiejetności i możliwości. Ebook może mieć więcej zadań do wykonania, niż tylko dostarcznie treści. W ebooku możemy zawrzeć to wszystko na co pozwala nam ePub, a on bardzo dynamicznie się rozwija. Jeśli do tego weźmiemy pod uwagę wytyczne wyszukiwarek internetowych oraz wiele innych, ważnych aspektów, to ze zwykłego ebooka zbudujemy mocne, marketingowe narzędzie, a sam ebook nic nie straci na wartości.

Zwykle słowo ebook przypisuje się napisanej książce w postaci elektronicznej, chociaż wiadomo, że każda publikacja cyfrowa jest ebookiem. Ale nawet książka taka jak: powieść, baśń, praca naukowa, kryminał itd. umiejętnie zaprojektowana, może w dużym stopniu wpłynąć na markę, wizerunek, biznes samego autora.

Grafika, zdjęcia, okładka, mapy, wykresy, filmy i tabele

Jaki ebook i do czego.

Strategia w Internecie

Rodzajów plików publikacji cyfrowych jest wiele. Największą jednak popularnością, choćby ze względu na obsługę ich w różnych urządzeniach odczytu jak: czytniki, smartfony, tablety, laptopy czy komputery PC cieszą się pliki ePub, MOBI i PDF. Choć wystarczyłyby tylko ePub i PDF. MOBI to własność jednej z największych firm na świecie - Amazon, produkująca własne czytniki. Każde z tych plików ma swoje zastosowanie. Nie chodzi tu o czyjeś upodobania, bo np. ktoś lubi czytać tylko pliki PDF, choć pewnie i tacy by się znaleźli, ale o możliwości. I tak ebook w PDF budujemy wtedy, kiedy mamy do pokazania zdjęcia, grafiki, filmy, duże tabele, formularze, wykresy. PDF jest do tego idealny. Za to do publikacji wypełnionych samą treścią z małymi plikami graficznymi czy tabelkami, najlepszym rozwiązaniem jest ePub. Treść sama się przelewa, można ją powiększać i nic nie wyjdzie nam poza obszar czytnika, a pliki są lekkie.

Multimedia w ebooku mają jeszcze spore ograniczenia. Największym jest szybkość Internetu jaką posiadają użytkownicy oraz jaka występuje na serwerze, skąd pobierany jest ebook. To determinuje jakość filmów, grafiki czy zdjęć publikowanych w ebooku. Niektórzy stosują połowiczne rozwiązania umieszczając multimedia na serwerach jak You Tube, czy innych, a w samym ebooku znajdują się tylko łącza. Ebook jest lekki ale obejrzenie filmu czy zdjęć odbywa się po kliknięciu w link - wymagane jest więc podłączenie do Internetu w czasie czytania publikacji.

E-booki interaktywne

Jak wyposażyć ebooka w siłę?

Projektowanie ebooków interaktywnych

To, że możemy wyposażyć swojego ebooka w interaktywność zależy od jego przenaczenia. Tu nie chodzi o interaktywne menu mające ogromne znaczenie w szybkim odszukaniu informacji i wpływające na komfort użytkownika, nie chodzi też o multimedia. Siła ebooka to za wyjątkiem wartości samej w sobie przede wszystkim oddziaływanie publikacji na środowisko internetowe, w którym się znajduje. O co chodzi? Ebooki są indeksowane przez wyszukiwarki. Skoro są indeksowane, to są im przypisywane różne określenia, bardzo podobnie jak w indeksacji stron internetowych. Wyszukiwarki układają dla nas zawartość Internetu na podstawie własnych algorytmów i mechanizmów. Jeśli więc odpowiednio projektując stronę internetową i jej otoczenie, można wpływać na jej pozycję w wyszukiwarce, to podobnie można postępować z ebookami.

Nie każdy ebook się do tego nadaje - każdy się nadaje, ale jest to zbyt świeże podejście i jeszcze przez wielu nieakceptowane. Czas i technologia nieubłaganie biegną do przodu, im szybciej się dostosujemy tym szybciej wygramy, a Ci co teraz mówią, że dla nich liczy sie tylko książka papierowa i tak zmienią zdanie.

Teraz za pomocą ebooka możemy wpływać na nasz biznes w Internecie, nawet jeśli ebook jest powieścią, kryminałem, zbiorem wierszów czy bajką. Możemy budowac swoją markę, wizerunek a przede wszystkim sprzedawać bez pośrednictwa wydawnictwa. Jednak, żeby dojść do momentu sprzedaży powinniśmy zbudować własne środowisko - e-platformę. Sama interaktywność ebooka nie wystarczy, jeśli będzie on sam dla siebie.

Promowanie e-booka w Internecie

Mój ebook w Internecie - czyli co mogę zrobić?

Promocja ebooka w Internecie

Jest wiele możliwości promocji ebooka w Internecie, jednak zanim do tego dojdzie należy poczynić pewne przygotowania. Jeśli będziemy dysponować tylko ebookiem, który będzie znajdował się w sklepie internetowym wydawnictwa, to czas, pieniądze i wysiłek jaki poświęcimy na promocję w zdecydowanej większości będzie dotyczył danego wydawnictwa. Lepiej więc od razu postawić na swoje i od samego początku budować włąsną markę, wizerunek i zamieszkać w świadomości potencjalnych klientów.

Jest wiele kanałów promocji, a część z nich z powodzeniem autor może wykorzystywać sam, bez agencji reklamowych, wydawnictwa. Wydając ebooka na zasadach selfpublishingu można od początku do końca samemu prowadzić strategię marketingową ebooka. Internet dysponuje wieloma darmowymi narzędziami a przede wszystkim bazą wiedzy i społecznościami.

Aby promocja w Internecie była skuteczna musi mieć swoją strategię i budżet. Mając nawet ogromną wiedzę marketingową, SEO - czasami po prostu trzeba zainwestować w reklamy płatne. Nie chodzi o to, że nie można zrobić tego inaczej, często chodzi o czas i pieniądze, ponieważ płatna reklama może się okazać tańsza i szybsza od budowania zaplecza.

Promowanie własnego ebooka w Internecie nie jest łatwym tematem a jesli komuś się wydaje, że wystarczą mu konta w mediach społecznościowych i zgromadzone kilka tysięcy kontaktów to jest w błędzie.

Pozycjonowanie e-booka w wyszukiwarkach

Ebook elementem biznesu.

Pozycjonowanie ebooka

Wyszukiwarki są bardzo łaskawe dla wszelkich publikacji cyfrowych a przede wszystkim dla tych z numerem ISBN. Wierzą, że treść jaka się w nich znajduje zasługuje na uwagę. Szczególnie dobrze traktowane są różnego rodzaju prace naukowe albo książki odpowiadające na jakiś spoleczny problem, służące pomocą.

Ebook sam w sobie jest wartością i trudno aby pisać go specjalnie pod wyszukiwarki, ponieważ często jest to niemożliwe np. bajka dla dzieci. Nikt nie będzie kombinował z SEO i zmieniał tekst lub dopisywał zdania ważne dla SEO. Są jednak sposoby, które pozwolą zdobyć jeden, czołowy link w pierwszej dziesątce wyników.

Warto również mieć na uwadze narzędzia jakie serwują nam giganci tacy jak Google. Do pozycjonowania ebooka narzędzia są niezbędne, podobnie zresztą jak strony internetowe autora. Z ebookiem jest o tyle fajnie, że można go pozycjonować a dzięki niemu pozycjonować swój biznes.

Projektowanie kompletnej platformy e-marketingowej dla e-booków

Idealne środowisko do prowadzenia sprzedaży własnych ebooków

Projektowanie kompletnej platformy marketingowej

Projektowanie platformy internetowej to nie lada wysilek. Po co projektuje się taką platformę? Narzędzia internetowe do pomiaru zdarzeń jakie dostępne są na rynku są ograniczone. Jeśli jednak połączymy ze soba kilkanaście domen, media społecznościowe, blogi, fora dyskusyjne, sklep internetowy, newsy to wyjdzie nam z tego solidne narzędzie e-marketingowe połaczone z kanałami komunikacyjnymi.

Ebook często zawiera szeroką tematykę i nie sposób określić go "internetowo" w kilku zbliżonych znaczeniem frazach. Nie sposób tez zaprojektować jedną stronę i wypozycjonować ją na wszystkie interesujące nas frazy. Wyjsciem w obecnej sytuacji jest zaprojektowanie tyle stron, blogów i innych przydatnych form ile będzie potrzebne do wypozycjonowania wszystkich interesujących nas fraz.

Samo to, że nasze frazy zdobedą czołowe miejsca w wyszukiwarkach jeszcze niewiele nam daje. Zabawa dopiero się rozpoczyna. Projektując e-platformę, zwracamy uwagę na to, że żaden element platformy internetowej nie może zostać sam, w przeciwnym razie będzie nam niepotrzebny. Odpowiednia strategia linków, tematów, promocji, komunikacji powoli przekształci nasze elementy w e-platformę. Dopiero wówczas będziemy mogli zarządzać sprzedażą, planować kolejne etapy.

Za pomocą e-platformy możemy kontrolować frazy, zostać ekspertem w danej dziedzinie, zbierać e-maile, publikować newsy, komunikować się z uzytkownikami, fanami, badać zainteresowanie produktem, uprawiać e-marketing, sprzedawać, szykować grunt pod kolejne ebooki i wiele, wiele wiecej. To kompletny biznes internetowy.

E-booki a platforma internetowa

Ebook ważnym narzędziem w biznesie

Ebooki w e-platformie

Chcąc zarabiać na ebookach i zgarniać całą kasę należy odpowiednio zaprojektować e-platformę. Jeśli nasza e-platforma będzie się składała z jednego bloga samego autora, w którym będzie wzmianka o ebooku i zdjęcie okładki oraz konta w Social Mediach to sprzedaż nie będzie opłacalna. Nie sprzedajemy, tracimy wszystko co budowaliśmy, łącznie z wizerunkiem, wiarygodnością i marką.

Ebook to nieodłączne ogniwo platformy internetowej. Możemy na niej opracować dodatkowe materiały do pobrania przez czytelników ebooka, można budować sondy, konkursy a wszystko rozstrzygać na e-platformie, ponieważ na ebooku się nie da. Można badać otoczenie ebooka, kim są nasi czytelnicy, mozna eksperymentować z tematyką ebooków, które zamierzamy wydać a nie jesteśmy pewni czy będą się sprzedawały. Można manipulować społecznościami ebooków a także utzrymywać żywe kanały komunikacji z czytelnikami.

Ebook powinien być ściśle powiązany z e-platformą. Tylko tak zorganizowany biznes jest w stanie przetrwać i działać (mówimy tu o jak najmniejszych kosztach budowy biznesu).

Sprzedaż własnych e-booków

Co i jak zrobić aby sprzedawać własne ebooki?

Sprzedaż własnych ebooków

Najtrudniej jest sprzedać. Jeśli chce się to robić samemu to należy wziąć pod uwagę wiele aspektów. Część z nich bedzie dotyczyła, przepisów handlu w Internecie i przygotowania sklepu internetowego. Sam sklep da niewiele, ponieważ nikt go nie znajdzie. Albo bedzie pozycjonowany albo w inny sposób użytkownicy się o nim dowiedzą. Ten inny sposób też zakłada kilka różnych technik. Mogą to być strony informujące o książce, mogą to być listy mailingowe, na które autor będzie wysyłał ofertę - tyle, że listy trzeba mieć lub je zakupić. Może to być forum internetowe, które zgromadzi wokół siebie sporą społeczność, a sam autor bedzie ekspertem. Równie dobrze mogą być to Media Społecznościowe albo reklamy kontekstowe płatne.

Dla każdej tematyki ebooka znajdzie się jedna lub kilka lepszych technik. Powinniśmy wziąć pod uwagę fakt, czy naszego produktu ktokolwiek szuka w Internecie. To wiele zmienia i wyznacza kolejność działań i zakres prac. Jeśli tematyka jest obca to należy przemyśleć utworzenie serwisów informujacych o tym temacie.

Posiadając platformę internetową o wiele łatwiej doprowadzimy do sprzedaży, łatwiej też i właściwie od ręki możemy wdrożyć nowe rozwiązania, narzędzie, monitoring, cokolwiek.

Social Media dla e-booka

Promocja ebooka w sieciach społecznościowych

Social Media dla ebooka

Media społecznościowe mogą się okazać jedynym miejscem, gdzie można zwrócić czyjąś uwagę na swój produkt. W zależności od tematyki, nie wszystkie serwisy społecznościowe nadają się do wszystkiego. Nie posiadając ruchu na swojej stronie czy blogu, Social Media mogą być deską ratunku dla autora, który chce promować i sprzedawać sam. Nie należy jednak liczyć na zbyt wiele. Zdecydowanie Media Społecznościowe należy traktować jako element pomocniczy i najpierw zadbać o swój wizerunek i markę w Internecie, a dopiero później próbować sprzedawać poprzez media.

W Mediach Społecznościowych też liczy się wizerunek i marka. W nich też należy określić własną strategię, a zdobycie zaufania użytkowników i zostanie ekspertem wcale nie jest takie proste.

Social Media dla ebooka mogą również stać się zaporą nie do przejścia. Wiele zależy od doświadczenia i umiejetności autora, a nie chodzi przecież o pozyskanie kontaktów niewiele wartych. Media społecznościowe rządzą się swoimi prawami, a każda sieć ma swojego eksperta. Chcąc pozyskać czyjąś sieć musimy być lepsi, bardziej wiarygodni. To dzieje się w czsie rzeczywistym, gdzie często emocje dyktują słowa.

Jak samemu promować i sprzedawać e-booka?

Podtytuł

Sprzedaż i promocja ebooka

W wielu tematach promowanie ebooka przez samego autora może być bardzo trudne, nie licząc Miediów Społecznościowych, gdzie każdy ma nadzieję, że jest to bardzo proste i wystarczy tylko zgromadzić sporą ilość kontaktów by następnie krzyknąć, że ma się ebooka. Wyłaczając wydawnictwo z całego procesu sprzedaży, promocji naszego ebooka będziemy musieli zmierzyć się także z tym wydawnictwem w Internecie.

Jeśli tematyka ebooka pokrywa się z wyszukaniami i zapytaniami internautów to jedną część pracy mamy z głowy. Wystarczy tylko przejąć kontrolę nad wszystkimi frazami i po pewnym czasie cieszyć się sprzedażą. Żeby jednak zapanować nad frazami będzie trzeba zbudować własną platformę internetową.

Panując nad frazami wystarczy zbudować strategię promocji ebooka w Internecie i wziąć pod uwagę wszystkie kanały, łacznie z mailingiem, newsami, Social Mediami, kanałami RSS, a przede wszystkim powierzchnią reklamową własnej platformy internetowej. Nie potrzeba wydawać fortuny na płatne reklamy. Z pewnoscią znajdą sie serwisy, które skupiaja wokół siebie akurat nasze leady ale jesli kontrolujemy frazy to nasze reklamy trafią tam gdzie trzeba. Potrzebne nam jeszcze będą materiały reklamowe w postaci bannerów i nie tylko. Mamy e-platformę, możemy więc stosować formy reklamy jakie tylko nam sie podoba a przede wszystkim brać poprawkę na wyszukiwarki internetowe. Ostatnio coraz wieksza uwagę zwracają na reklamy.

Jak zaplanować relacje e-booka do strony internetowej?

Podtytuł

Relacje ebooka ze stroną internetową

Lorem ipsum dolor sit amet enim. Etiam ullamcorper. Suspendisse a pellentesque dui, non felis. Maecenas malesuada elit lectus felis, malesuada ultricies. Curabitur et ligula. Ut molestie a, ultricies porta urna. Vestibulum commodo volutpat a, convallis ac, laoreet enim. Phasellus fermentum in, dolor. Pellentesque facilisis. Nulla imperdiet sit amet magna. Vestibulum dapibus, mauris nec malesuada fames ac turpis velit, rhoncus eu, luctus et interdum adipiscing wisi. Aliquam erat ac ipsum. Integer aliquam purus. Quisque lorem tortor fringilla sed, vestibulum id, eleifend justo vel bibendum sapien massa ac turpis faucibus orci luctus non, consectetuer lobortis quis, varius in, purus. Integer ultrices posuere cubilia Curae, Nulla ipsum dolor lacus, suscipit adipiscing. Cum sociis natoque penatibus et ultrices volutpat. Nullam wisi ultricies a, gravida vitae, dapibus risus ante sodales lectus blandit eu, tempor diam pede cursus vitae, ultricies eu, faucibus quis, porttitor eros cursus lectus, pellentesque eget, bibendum a, gravida ullamcorper quam. Nullam viverra consectetuer. Quisque cursus et, porttitor risus. Aliquam sem. In hendrerit nulla quam nunc, accumsan congue. Lorem ipsum primis in nibh vel risus. Sed vel lectus. Ut sagittis, ipsum dolor quam.

Jak opracować strategię e-marketingową dla e-booka?

Podtytuł

Opracować strategie ebooka

Lorem ipsum dolor sit amet enim. Etiam ullamcorper. Suspendisse a pellentesque dui, non felis. Maecenas malesuada elit lectus felis, malesuada ultricies. Curabitur et ligula. Ut molestie a, ultricies porta urna. Vestibulum commodo volutpat a, convallis ac, laoreet enim. Phasellus fermentum in, dolor. Pellentesque facilisis. Nulla imperdiet sit amet magna. Vestibulum dapibus, mauris nec malesuada fames ac turpis velit, rhoncus eu, luctus et interdum adipiscing wisi. Aliquam erat ac ipsum. Integer aliquam purus. Quisque lorem tortor fringilla sed, vestibulum id, eleifend justo vel bibendum sapien massa ac turpis faucibus orci luctus non, consectetuer lobortis quis, varius in, purus. Integer ultrices posuere cubilia Curae, Nulla ipsum dolor lacus, suscipit adipiscing. Cum sociis natoque penatibus et ultrices volutpat. Nullam wisi ultricies a, gravida vitae, dapibus risus ante sodales lectus blandit eu, tempor diam pede cursus vitae, ultricies eu, faucibus quis, porttitor eros cursus lectus, pellentesque eget, bibendum a, gravida ullamcorper quam. Nullam viverra consectetuer. Quisque cursus et, porttitor risus. Aliquam sem. In hendrerit nulla quam nunc, accumsan congue. Lorem ipsum primis in nibh vel risus. Sed vel lectus. Ut sagittis, ipsum dolor quam.